Payman Hazheer, WorkShop – Vad ska man ha butiken till?

I Detaljhandelspoddens 106e avsnitt gästas vi av Payman Hazheer, VD på WorkShop som hjälper några av världens största varumärken i retail, och diskuterar hur varumärken måste komplettera sin D2C-strategi med återförsäljare, att de måsta hjälpa till att utveckla retail och kanske till och med bemanna butikerna!

Innehåll:

04:00 Varumärken har överskattat sina D2C-kanaler och behöver en återförsäljarstrategi

08:00 Varumärken måste hjälpa retail att utveckla hela kategorin

11:00 Från förhandling om pris och marknadsföringsbidrag till partnerskap

13:30 Multibrandbutiker blir transaktionskanal. 

15:30 Vi missbedömde butikens betydelse och överskattade e-handeln

18:00 Oklart om vi får fler eller färre butiker, däremot bättre!

20:00 Smartare sortiment i mindre koncept

21:30 Återförsäljarnas hygienfaktorer att leva upp till

26:00 Varumärkena bemannar butikerna för att kunna leverera service, sälj och kunskap

32:00 Du måste vara ödmjuk, nyfiken och nära kunden

Föregående
Föregående

Jimmy Heibert, Plick – Second hand revolutionerar klädhandeln

Nästa
Nästa

Lotta Eriksson – Fråga inte vad en extra säljtimme kostar, fråga vilken försäljning den driver