Lotta Eriksson – Fråga inte vad en extra säljtimme kostar, fråga vilken försäljning den driver

I Detaljhandelspoddens 105e avsnitt gästas vi av Lotta Eriksson, VD och grundare på Custitude. Vi diskuterar hur relationer är viktigare i dagens kundmöte och hur konvertering och merförsäljning kan öka genom att säljarna tränar på att knyta ihop säcken!

 

Innehåll

02:00 Lågt betyg till retailsveriges kundservice

05:00 Relationer är viktigare idag med högre krav på kundmötet i butik

08:00 Vad ska den fysiska butiken göra för att vara relevant?

11:00 Kunderna är nöjda men konverteringen går ner?

13:00 Retail är för dålig på att knyta ihop säcken

15:30 Släpp inte den osäkra kunden

19:00 Ingen att fråga i butiken! 

21:00 Frågan är inte vad en extra arbetad timme kostar, utan hur säljtimmarna driver försäljning

25:00 Träna merförsäljning

28:30 Hemelektronik och skönhet bäst på service… 

30:30 …men störst potential i kläd- och möbelhandeln

32:00 Gör säljjobbet! Lottas tips:

  • Förstå de som inte handlar och varför de inte gör det

  • Träna!

  • Säljaren äger relationen och ska ta kontakten med kunden

  • Knyt ihop säcken

Föregående
Föregående

Payman Hazheer, WorkShop – Vad ska man ha butiken till?

Nästa
Nästa

Christian Rudolf, Topdog – Omvälvande tid för SEO