Jimmy Heibert, Plick – Second hand revolutionerar klädhandeln

I Detaljhandelspoddens 107e avsnitt gästar Jimmy Heibert, VD och grundare, Plick. Vi får en inblick i en ung målgrupps beteende, en snabbt växande second hand-affär och möjligheter och utmaningar för handeln att addera ett second hand-sortiment.

Innehåll

01:30 Unga kvinnor visar vägen till en enorm marknad

04:00 Varför växer begagnat nu?

07:00 Drivkraften är lågt pris och unikt innehåll, snarare än hållbarhet 

09:00 Second hand-affärer håller stadskärnor vid liv!

11:00 Fomo-effekten viktig, man måste inte lägga tio procent av omsättningen på marknadsföring

14:00 Ska du satsa på second hand som e-handlare behöver du utvärdera detta på ett annat sätt än det vanliga sortimentet

16:30 Plickaffären

20:00 Logistiken för C2C-marknaden avgörande 

26:00 Hälften av alla plagg är second hand i en ung kvinnas garderob

30:00 Hur blir second hand-affären lönsam?

36:00 Stor tillväxtpotential i männen, men också utanför Sverige

41:00 Stor potential för e-handeln att addera second hand

Föregående
Föregående

Lotta Wollentz - ICA Paket fyller upp matbilarna och blir klimatsmart last mile-aktör

Nästa
Nästa

Payman Hazheer, WorkShop – Vad ska man ha butiken till?