Paul Fischbein - e-handeln lyfter till nya nivåer och RevolutionRace växer med nya marknader och produkter

I Detaljhandelspoddens 98e avsnitt gästas vi av Paul Fischbein, VD på Revolution Race. Vi får en inblick in D2C-bolagets tillväxt internationellt, breddnigen mot fler produkter och konsten att hålla bruttomarginalen uppe. Paul tar oss också på en resa från e-handelns vagga genom finanskrisen fram till dagens e-handelsmarknad som bedöms växa i många år till. I detta avsnitt agerar också Joel Falck vikarie för Magnus.


01:30 Internationell marknad

04:30 D2C modellen håller priset nere samtidigt som lönsamheten är hög

07:30 Friluftskläder med stil

10:00 Kunderna, och de 550 000 kundrecensionerna, är en viktig del av utvecklingen av bolaget

12:00 Från byxor till bredare sortiment

20:30 Återförsäljare inget för oss

21:30 Amazon utgör ett bra komplement till vår huvudaffär och en möjlighet att visa upp delar av utbudet till nya målgrupper

24:00 E-handelns utveckling, från återförsäljare på nätet till D2C

28:00 Tuffa tider för enskilda bolag men den digitala transformationen accelererar i svagare tider och lyfter e-handeln på sikt

37:30 Konsten att hålla bruttomarginalen uppe

43:00 Viktigaste nyckeltalen att bevaka

Föregående
Föregående

E-handelns snabbaste tillväxt och paketmarknadens lönsammaste affär finns inom recommerce

Nästa
Nästa

Andreas Karlsson, Blomstrande utsikter för butik och e-handel