E-handelns snabbaste tillväxt och paketmarknadens lönsammaste affär finns inom recommerce

I Detaljhandelspoddens 99e avsnitt gästas vi av Victor Hjalmarsson, produktchef för e-commerce, på DHL. Vi diskuterar second hands snabba tillväxt, potentialen för e-handeln och att pris och upplevelse är de viktigaste drivkrafterna. Med i studion är också e-handelsentreprenören Joel Falck som vikarierar för Magnus.

  

Innehåll

02:30 E-handelns snabbaste tillväxt finns inom recommerce

03:30 Julhandeln flyttas till november och Blak Friday

06:00 Second hand fortsätter att lyfta även när konjunkturen vänder upp

07:00 Argumentet att handla second hand är framför allt ett lägre pris…

08:00 …och en roligare köpupplevelse

10:00 Recommerce är den nya torghandeln 

11:30 Enkelhet nyckeln till framgång

13:30 Ombuden viktiga i first mile

14:00 Yngre handlar mest men föräldrar sticker ut

16:30 Plattformarna vs e-handeln, var finns lönsamheten i recommerce?

21:00 C2C affären skapar betalningsvilja för e-handelns frakter?

23.00 Outnyttjade resurser i garderoberna

26:00 Beteende att handla second hand är här för att stanna

29:00 Paketmarknaden för recommerce är mer lönsam

30:00 En ny skickgraderingsskala lyfter second hand

 

Föregående
Föregående

Erik Elvingsson Hedén, Sustainable Brand Index – Årets mest hållbara varumärke anses vara...

Nästa
Nästa

Paul Fischbein - e-handeln lyfter till nya nivåer och RevolutionRace växer med nya marknader och produkter