Andreas Karlsson, Blomstrande utsikter för butik och e-handel

I Detaljhandelspoddens 97e avsnitt gästas vi av Andreas Karlsson, inköpschchef på Blomsterlandet. Vi diskuterar Pelargoner, säsongsvariation, omnikanal och att Blomsterlandet planerar för fler butiker.

Innehåll:

02:30 Lågkonjuktur, dyr frakt, svag krona och svängigt väder skapade tuffa förutsättningar för 2023

04:30 Snittblommor och odling framför större trädgårsprojekt

08:30 Utmaningen med säsongsvariation

12:00 Liveshopping som kunskapsspridning

14:00 Omnimöjligheter med brett sortiment online och service och pickup i butik

17:30 Inköp och trender

21:00 EMV med hög kvalitet

24:10 E-com Ready leveranser sparar tid, pengar och klimat

28:30 Handeln kommer starkare ur krisen

31:30 Ambitionen är att bygga fler butiker

Andreas Karlsson hittar ni här

linkedin.com/in/andreas-karlsson-6646a86a

Föregående
Föregående

Paul Fischbein - e-handeln lyfter till nya nivåer och RevolutionRace växer med nya marknader och produkter

Nästa
Nästa

Alexander Moström, Blugiallo – Framtiden finns i skräddat online