Christian Rudolf, Topdog – Omvälvande tid för SEO

I Detaljhandelspoddens 104e avsnitt gästas vi av Christian Rudolf, VD och medgrundare av SEO-byrån Topdog. Det blir en genomgång av nycklarna till att lyckas med SEO och hur AI skapar helt nya förutsättningar att effektivisera SEO-arbetet men också nödvändiga åtgärder för att anpassa SEO-arbetet till Googles nya logik.

 

Innehåll:

02:00 Nya beteenden i spåren av konjunktur och kostnadstryck kräver ökad lyhördhet

05:00 SEO är sälj!

08:00 Teknik och UX är nycklarna till att lyckas med e-handelssökord

14:30 Konsten att prioritera rätt mellan kategorisidor, information om produkter och varumärken samt content

20:30 Tänk om SEO-experten fick bestämma sortimentet

25:00 Omvälvande period för SEO när AI skapar nya möjligheter för effektivare interna processer…

32:30 …Men Googles Search generative experience påverkar också förutsättningarna för e-handeln och en större del av köpet kommer att ske i sökfasen

40:00 Framtidens SEO-hantverk kommer att leda till att:

·      En större del av köpresan sker hos Google

·      Hemsidans information på produktnivån blir mycket viktigare

·      Googles AI hanterar annonseringen för e-handlare

·      I en värld av Google AI måste du som e-handlare bygga din egen data över vad som genererar köp

·      Flytta fokus från kategorisidor till produktsidor

43:00 Mellansgementet förlorar igen

 

Föregående
Föregående

Lotta Eriksson – Fråga inte vad en extra säljtimme kostar, fråga vilken försäljning den driver

Nästa
Nästa

Martin Jensen – En ny relation mellan varumärken och återförsäljare växer fram och möjligheten för varumärkesägare är större än någonsin