Elin Scotford – Lågpris och kampanj förändrar den svenska dagligvaruhandeln
I Detaljhandelspoddens 118e avsnitt gästar Elin Scotford, analytiker på YouGov (tidigare GfK). Elin mäter dagligen konsumenters beteendeförändringar i dagligvaruhandeln och beskriver hur kampanjer, lågpris och EMV kommer att fortsätta växa och att den svenska dagligvaruhandeln blir allt mer lik den danska.
Innehåll:
01:30 Svensk dagligvaruhandel närmar sig den danska
04:30 Prisfokuset kommer att hålla i sig
06:00 Stora marknadsrörelser på kort tid
09:00 Peak kampanj
16:00 Svårt för allivsbutiken att uppfattas som billig
22:00 Varumärken som satsar på lågpris?
24:00 e-handel kommer!
27:00 Framtiden innehåller mer lågpris men också en starkare e-handel
29:00 Som leverantör måste du orka vara innovativ
Elin hittar ni här
Och YouGov (f.d. GfK) här:
Target Consumers Effectively | Consumer Panel Services GfK (gfk-cps.com)