Elin Scotford – Lågpris och kampanj förändrar den svenska dagligvaruhandeln

I Detaljhandelspoddens 118e avsnitt gästar Elin Scotford, analytiker på YouGov (tidigare GfK). Elin mäter dagligen konsumenters beteendeförändringar i dagligvaruhandeln och beskriver hur kampanjer, lågpris och EMV kommer att fortsätta växa och att den svenska dagligvaruhandeln blir allt mer lik den danska.

 

Innehåll:

01:30 Svensk dagligvaruhandel närmar sig den danska

04:30 Prisfokuset kommer att hålla i sig

06:00 Stora marknadsrörelser på kort tid 

09:00 Peak kampanj

16:00 Svårt för allivsbutiken att uppfattas som billig

22:00 Varumärken som satsar på lågpris?

24:00 e-handel kommer!

27:00 Framtiden innehåller mer lågpris men också en starkare e-handel

29:00 Som leverantör måste du orka vara innovativ

 

Elin hittar ni här

linkedin.com/in/elinscotford

 

Och YouGov (f.d. GfK) här:

Target Consumers Effectively | Consumer Panel Services GfK (gfk-cps.com)

 

Föregående
Föregående

Wilhelm Hamilton – Så omvandlar du returer till intäkter genom cirkulära affärsmodeller

Nästa
Nästa

Mikael Christensson – Svensk e-handel kommer ut starkare ur krisen