Mikael Christensson – Svensk e-handel kommer ut starkare ur krisen

I Detaljhandelspoddens 117e avsnitt gästar Mikael Christensson, VD och grundare av Actital. Mikael beskriver hur D2C inte är ett under utan förblir en viktig och växande del av handel. Dessutom bjuder Mikael på flera tipps om hur du väljer rätt återförsäljare och att det nu är hög tid att gasa ur lågkonjunkturen

 Innehåll:

02:30 Från multibrand till D2C e-handel

05:00 Actital kommer ur kunskapen att bygga varumärken

07:00 Återförsäljare innebär en fantastisk möjlighet att nå ut, men det är värt att bygga en egen marknad först

10:00 Viktigt att välja rätt återförsäljare, och gärna en som inte jobbar med för mycket kampanj och rabatt

12:00 När återförsäljarna köper in mindre volymer finns det stor potential i den egna kanalen

14:00 Tappa inte nykundförsäljningen!

17:00 Lätt att lyssna för mycket på att det är dåliga tider, stora möjligheter som liten att gasa i dessa tider

20:30 Svensk e-handel är starkare när vi kommer ur krisen

23:30 Sund omställning från tillväxt till lönsamhet

27:00 Bygg upp intresset för varumärket under hösten och skörda under Black Friday

 

Mikael hittar ni här

http://linkedin.com/in/mikaelchristensson

https://www.actital.com/

 

Föregående
Föregående

Elin Scotford – Lågpris och kampanj förändrar den svenska dagligvaruhandeln

Nästa
Nästa

Karin Rehnberg – Second hand blir lönsamt när retail slipper röra varorna