Erik Elvingsson Hedén, Sustainable Brand Index – Årets mest hållbara varumärke anses vara...

I detaljhandelspoddens 100e avsnitt får vi vara med om avslöjandet av vilket varumärke som uppfattas vara det mest hållbara enligt svenska konsumenter. Erik Elvingsson Hedén, VD och grundare Sustainable Brand Index, presenterar vinnaren, beskriver hur företag kan göra för att klättra på listan och hur hållbarhetsarbetet blir en allt viktigare del i positioneringen av ett varumärke. 

 

Innehåll

02:00 Och vinnaren är…

04:30 Från perifer fråga till central angelägenhet

06:30 Änglamark är årets vinnare! Tydliga varumärken fungerar bäst just nu

09:30 Lidl och Willys har kommit ikapp Coop och ICA i hållbarhetsanseende

12:00 Toppen ägs av livsmedelshandelns varumärken

15:30 Hållbarhetsfaktorn viktigare i varumärkesbyggande

17:00 Systembolaget toppar retailligan – efter ha hållit uppe kommunikationen kring hållbarhet medan många andra har fokuserat på pris

21:00 Retailbotten innehas av mode, elektronikföretag och lågprisaktörer

23:00 Matspar innehar e-handelstoppen!

25:00 Blocket och Tradera på topp tre efter många år av tillväxt för second hand

27:30 Fast fashion under press - är borta om 15 år!

31:30 Idag har företagen hållbara ambitioner på riktigt

34:30 Hur klättra på listan?

37:00 Förklara värdet för kunden om du vill förflytta ditt varumärke mot en mer hållbar position

Erik Elvingsson Hedén hittar ni här:

linkedin.com/in/erikheden

SB Insights här:

sb-insight.com

Och rapporten kan ni ladda ner här:

https://www.sb-insight.com/sbi-sweden

Föregående
Föregående

Samir El-Sabini – E-handeln kommer starkare ur krisen och svensk e-handel mår bäst i Europa

Nästa
Nästa

E-handelns snabbaste tillväxt och paketmarknadens lönsammaste affär finns inom recommerce