Alexander Moström, Blugiallo – Framtiden finns i skräddat online

I Detaljhandelspoddens 96e avsnitt gästas vi av Alexander Moström, medgrundare till Blugiallo. Vi får en inblick i skräddat premiummode. Fördelarna med onlineaffären, det nya ”hemmet” och hur data skapar de perfekta passformerna.

 

Innehåll:

02:00 Skräddat herrmode under hemmajobb och lågkonjunktur.

05:00 Omställning under pandemin, från kostym till chinos.

07:30 Prishöjningar och marknadsföring av lyxsegmentet är strategiskt rätt, men med färre nya kunder som följd.

12.30 Med bra data skapas stora möjligheter för vår second hand affär, Giallo pages

14.30 Stora investeringar har sänkt lönsamheten men 2024 når vi svarta siffror

17:00 Skräddat online, hur fungerar det?

22:30 Premium ja, men livstidsvärdet på ett plagg kan ligga lägre än fast fashion

23:30 Nu öppnar vi upp vår butik ”hemmet” för att kunna låta varumärket blomma ut för fullt

28:00 Ännu större potential i skräddat dammode

32:30 AI och data höjer kundernas köpupplevelse

40:30 Personalisering är framtiden


Hello, World!

 

Alexander Moström hittar ni här:

linkedin.com/in/alexander-moström-43881635

 

Och Blugiallo här:

https://blugiallo.se

  

Besök Detaljhandelspoddens hemsida:

https://www.detaljhandelspodden.se/ 

  

Jonas Arnberg

https://www.linkedin.com/in/jonas-arnberg-5306a41

 

Magnus Ohlsson

linkedin.com/in/magnus-ohlsson-1a7ab911

 

 

Föregående
Föregående

Andreas Karlsson, Blomstrande utsikter för butik och e-handel

Nästa
Nästa

Ulf Mazur, Matpriskollen: Matpriserna stiger igen!