Ulf Mazur, Matpriskollen: Matpriserna stiger igen!

I Detaljhandelspodden 95e avsnitt gästas vi av Ulf Mazur, VD och grundare av Matpriskollen. Vi får en insyn i dagligvaruhandelns prisstrategier, konsekvenserna av matprischocken och förflyttningen mot lågpris. Vi lär oss att smågodis och grönsaker får människor att byta butik och att Riksbanken inte kan slappna av, nu stiger matpriserna igen.

Innehåll:

1:00 Från direktreklam i brevlådan till app i telefonen

2:30 Priskampanj på biff, godis och grönsaker förflyttar kundströmmar

04:30 Vad kostar en liter mjölk? – Matpriskollen lanserar ett nytt prisverktyg för branschen

10.00 Matprisinflationen tar fart igen

17:00 Lågprisaktörerna vinnare på lågprischocken, men också på sikt

19:00 Allivsbutikens lönsamhet utmanas

22:00 Investera i personal istället för låga priser?

26:00 Marknadsledaren tar prisfajten

29.30 Kampanj och EMV växer

30.30 Nya strategier för leverantörernas prissättning

34.30 Stort ansvar vilar på dagligvaruhandelns jättar att måna om långsiktighet, mångfald och självförsörjning

37.30 Mat på nätet kommer att lyfta!

40:00 Centrallager smartaste modellen för e-handelslogistiken

43.30 Lyft fram hållbara varor!

Ulf Mazur hittar ni här:

linkedin.com/in/ulfmazur

  

Ladda ner nya appen – Butikskollen här:

https://b2b.matpriskollen.se/butikskollen

Besök vår hemsida:

https://www.detaljhandelspodden.se/ 

  

Jonas Arnberg

https://www.linkedin.com/in/jonas-arnberg-5306a41

Magnus Ohlsson

linkedin.com/in/magnus-ohlsson-1a7ab911

Föregående
Föregående

Alexander Moström, Blugiallo – Framtiden finns i skräddat online

Nästa
Nästa

Meta Persdotter - CBS, Coop Butiker och Stormarknader, har snart 20 procents marknadsandel!