Årets hållbarhetssatsning - De nominerade är Flügger, Elgiganten och Plick!

Flügger får produkter att hålla längre, Elgiganten säljer reparerade telefoner och Plick möjliggör att konsumenter kan köpa begagnade varor från varandra. Alla är nominerade till Svensk Handels Retail Awards och Årets hållbarhetssatsning och deltar i ett specialavsnitt av Detaljhandelspodden mitt under lunchpausen av Nordic Retail Summit 

Innehåll:

04:00 Lågkonjunkturen innebär en möjlighet att förändra beteenden

10:00 Årets Hållbarhetssatsning

11:00 Flügger - Med högt uppsatta mål om klimatneutralitet och som verktyg i att renovera och förlänga livslängden på kundernas investeringar leder man branschen till en mer hållbar framtid.

18:30 Elgiganten - Second hand och reparation är en bra affär och efterfrågan är högre än tillgången.

27:00 Plick – Unga kvinnor visar vägen till en helt ny typ av konsumtion när varor byter ägare med varandra och förlänger livslängden på plaggen.

35:00 Lågprisaktörerna växer snabbt men det finns utrymme för kvalitet

41:00 Ta vara på de cirkulära affärsmodellerna, det går att ha bra marginaler på nya affärer

Medverkande:

Tony Ottebjer Winkler

⁠http://linkedin.com/in/tony-ottebjer-winkler-2157a24b⁠

⁠www.elgiganten.se⁠

Johannes Karlsson

⁠https://www.linkedin.com/in/johannes-karlsson-ba545879⁠

⁠www.flugger.com⁠

Jimmy Heibert

⁠https://www.linkedin.com/in/jimmy-heibert-a362aa3a⁠

⁠www.plick.se⁠

 

 

Föregående
Föregående

Martin Zellman – Vem ska man egentligen lita på? Hur vet man att rådgivare jobbar för kundens bästa och måste man investera sig ur dålig lönsamhet?

Nästa
Nästa

Jacob Sandström – Sporthandels framtid är ljus med ökad efterfrågan och en mer sofistikerad handel