Martin Zellman – Vem ska man egentligen lita på? Hur vet man att rådgivare jobbar för kundens bästa och måste man investera sig ur dålig lönsamhet?

I Detaljhandelspoddens 122a avsnitt gästar Martin Zellman, VD och grundare på Commerce Mind. Martin tror att e-handlare som jagar lönsamhet har en ljus framtid men att generella och tillväxtstyrda e-handelsaktörer kommer ha det tufft. Martin tror också att Black Friday blir bra i år men att kampanjerna över tid behöver bli färre och smartare.

Innehåll:

03:00 Ljusare framtid för de som kommer igenom dagens svacka

07:00 Shein och Temu utgör stora hot

10:00 E-handeln är alldeles för generell och måste lära känna sina kunder mycket bättre

11:30 Viktigare att bestämma vilka mål man ska ha än att satsa på ny teknink

16:30 Det uppstår bra lägen till ok hyra vilket lyfter butikshandeln

18:00 Behovet av kapital driver kampanjer men över tid kommer Black Friday tappa i betydelse

22:00 AI kommer att hjälpa handeln att sätta rätt priser 

24:00 Butikskedjor är bättre på att driva e-handel än vad e-handelsföretag är på att bygga butiker

27:00 Framtidens handel känner sin kund bättre

Martin Zellman hittar ni här:

linkedin.com/in/martinzellman

www.commercemind.se

Föregående
Föregående

Andreas Anderholm Pedersen – När vi fokuserar på värde får vi produkter som håller längre

Nästa
Nästa

Årets hållbarhetssatsning - De nominerade är Flügger, Elgiganten och Plick!