Markus Trautmann, iBoxen – Utomhusboxarna vinner mark med målet att nå toffelavstånd för alla konsumenter
I Detaljhandelspoddens 140e avsnitt gör Markus Trautmann, kommunikationschef på iBoxen, comeback. Markus beskriver hur last mile-scenen har förändrats i jakten på lönsamhet, hur priserna för last mile kommer att justeras och att leveransboxarna kommer att växa ytterligare.
Innehåll:
02:00 E-handelssverige börjar röra på sig!
04:00 Målet är toffelavstånd till närmaste ibox
07:00 Finnarna älskar boxar!
08:00 Smart tillväxt i nära samarbete med transportörerna
11:00 Vi har inga konkurrenter är ett förtsahandsalternativ eller komplement för alla
14:00 Utomhus är grejen, alltid tillgängligt för konsumenten och enkelt för transportörerna
18:00 Både konsumenter och e-handelsföretag efterfrågar boxar i högre utsträckning
23:00 Pandemin lyfte boxmarknaden och börjar man testa vill man fortsätta
28:00 Stockholm sticker ut som enda kommun som försvårar för leveransboxarnas tillväxt, på bekostnad av medborgarnytta och hållbarhet
33:00 Högre efterfrågan på boxar idag tyder på stor potential framåt
Markus hittar ni här:
linkedin.com/in/markus-m-trautmann
https://www.iboxen.se