Markus Trautmann, iBoxen – Utomhusboxarna vinner mark med målet att nå toffelavstånd för alla konsumenter

I Detaljhandelspoddens 140e avsnitt gör Markus Trautmann, kommunikationschef på iBoxen, comeback. Markus beskriver hur last mile-scenen har förändrats i jakten på lönsamhet, hur priserna för last mile kommer att justeras och att leveransboxarna kommer att växa ytterligare.

 Innehåll:

02:00 E-handelssverige börjar röra på sig!

04:00 Målet är toffelavstånd till närmaste ibox

07:00 Finnarna älskar boxar!

08:00 Smart tillväxt i nära samarbete med transportörerna

11:00 Vi har inga konkurrenter är ett förtsahandsalternativ eller komplement för alla

14:00 Utomhus är grejen, alltid tillgängligt för konsumenten och enkelt för transportörerna

18:00 Både konsumenter och e-handelsföretag efterfrågar boxar i högre utsträckning

23:00 Pandemin lyfte boxmarknaden och börjar man testa vill man fortsätta

28:00 Stockholm sticker ut som enda kommun som försvårar för leveransboxarnas tillväxt, på bekostnad av medborgarnytta och hållbarhet

33:00 Högre efterfrågan på boxar idag tyder på stor potential framåt

 

Markus hittar ni här:

⁠linkedin.com/in/markus-m-trautmann⁠

https://www.iboxen.se

 

Föregående
Föregående

Detaljhandelspodden by HUI - Så påverkas detaljhandeln av det stökiga omvärldsläget

Nästa
Nästa

Sebastian Holmström, Inrego – Snabbt expanderande cirkulär B2B-affär