Jessica Mattsson – Investeringsläge i e-handeln

I Detaljhandelspoddens 90e avsnitt gästas vi av Jessica Mattsson på eEquity som menar att varumärkesbyggande är viktigare än någonsin, att en riktigt bra tillväxttakt från och med nu ligger på 30 procent och att störst lönsamhetspotential fortfarande finns inom D2C.

Innehåll

3.00 Nya värderingar av e-handelsbolag

7.00 En helt ny konkurrenssituation kräver varumärkesbyggande

10.00 D2C är fortfarande väldigt hett men butik och återförsäljare är naturliga komplement

12.00 Fortfarande stor potential i B2B

18.30 Det finns mycket kvar att skruva på inom e-handeln

22.00 Är hela konsumtionssektorn undervärderad?

24.00 Potential i recommerce, men vilken affärsmodell kommer att fungera?

29.20 Last mile börjar kosta mer men hotar inte e-handelns tillväxt

33.30 Bäst tillväxt i portföljen hittar vi i zoo.se och högst lönsamhet kommer finnas inom D2C

Läs gärna DHL:s e-handelskollen - Recommerce 2023 här

Föregående
Föregående

Johan Munck – Polarn O. Pyret lyfter till nya nivåer som e-handlare

Nästa
Nästa

E-handeln vänder till plus!