Från transaktion till relation med Houdini Circle - gäster Eva Karlsson, Houdini Sportswear och Nanna Gelebo, BCG

I Detaljhandelspoddens 93e avsnitt gästas vi av Eva Karlsson, VD Houdini Sportswear, och Nanna Gelebo, partner BCG. Vi får insikter i Houdinis nya affärsmodell som har högre bruttovinst än den vanliga affären och vi lär oss om hur uthyrning ger en ny relation till kunden.

Innehåll

3.00 Stora i Japan och snabb tillväxt i Kina

7.45 Störst hos återförsäljare men egna kanalerna växer snabbast

13.45 Hyr, prenumerera och köp begagnat i Houdini Circle

15.00 Begagnat som instegsprodukt

18.00 Houdinichefen talar gott om Shein!

19.15 Paradigmskifte pågång mot tillverkning av mer högkvalitativa produkter

23.45 Houdini Circle tar oss från transaktion till relation

29.30 Ökad bruttovinst i uthyrning

37.00 Nycklar till en cirkulära affären

Läs DHL:s E-handelskollen Recommerce 2023 här

Föregående
Föregående

Meta Persdotter - CBS, Coop Butiker och Stormarknader, har snart 20 procents marknadsandel!

Nästa
Nästa

Sebastian Rudenstam – Nya affärsmodeller lyfter lönsamhet och hållbarhet