E-handeln lyfter med AI – Emma Lythell och Martin Lindahl, Salesforce

I Detaljhandelspoddens 86e avsnitt gästas vi av Emma Lythell och Martin Lindahl på Salesforce. Vi diskuterar vikten av att ha koll på sin data för att kunna leverera den bästa kundupplevelsen, handelns många möjligheter med AI och att konsumenterna använder AI i årets julhandel.

 

Innehåll

1:30 Värdet av att ha all kunddatta synkad och samlad på ett ställe

05:00 E-handelssverige har flera år av tillväxt framför sig

09.30 Stor potential i AI

20.00 AI knyter ihop den digitala och fysiska kanalen 

24.00 Smartare marknadsföringsstrategier 

29.30 Konsumenten använder AI i köpresan under BF och julhandeln

Fler insikter om årets holiday-säsong från Salesforce hittar ni via denna länk:

https://www.salesforce.com/resources/research-reports/retail-holiday-insights/?d=cta-body-promo-8

Föregående
Föregående

Karin Eriksson - Läget i byggvaruhandeln och den frivilliga kedjans fördelar i tuffa tider

Nästa
Nästa

Nic Staeger - Så ska elcykelmarknaden växa och strategier för framgångsrik retail