Betalspecial – SVEA Bank – Win win när handeln ersätter kassalinjerna med självbetjäningskassor och frigör säljkapacitet

I Detaljhandelspodden 110e avsnitt gästas vi av Magdalena Caesar och Mikael Kustmark på SVEA Bank och får en inblick i detaljhandelssveriges omnikompetens när det kommer till betalningar. Handeln har mycket att vinna på att ersätta kassalinjerna och lösgöra säljkraft och samtidigt vill hälften av alla kunder ha självbetjäning. Win win alltså, vad väntar handeln på?

 

Innehåll:

03:00 Erbjud rätt betalsätt vid rätt tillfälle

05:00 Hälften av alla konsumenter föredrar självbetjäningskassa

08:00 Konjunkturens botten är nådd

11:00 Lågkonjunkturen skapar nya betalbeteenden

14:30 Mat och apotek mest omnikanal när det kommer till betalningar

16:30 Att lösgöra personal från kassan skapar mer interaktion med kunderna

19:30 Självbetjäningen skapar en roligare och effektivare handel med högre snittköp

24:00 Viktig möjlighet att kunna erbjuda finansieringstjänster i rätt läge

25:00 Ökad lojalitet när kunden blir mött på rätt betalsätt i rätt kanal

28:00 Exponentiell ökning på gång!

 

Magdalena Caesar

linkedin.com/in/magdalena-caesar-1bab8558

 

Mikael Kustmark

linkedin.com/in/mikael-kustmark-765bab4

 

Rapporten ”Payments in the Nordics” hittar ni här:

https://www.svea.com/sv-se/foretag/betallosningar/svea-payments-in-the-nordics-1-2024

 

Jonas Arnberg

linkedin.com/in/jonas-arnberg-5306a41

www.detaljhandelspodden.se


 

Föregående
Föregående

Therese Almqvist – Rekonditionerade produkter skapar en ny marknad

Nästa
Nästa

Rabie Salem – Internationell expansion, världen behöver svensk e-handel!