Bank Bergström, Nordic Nest Group – Lönsamheten sitter i kulturen

I Detaljhandelspoddens 141a avsnitt gästar Bank Bergström, VD på Nordic Nest Group. Det blir en diskussion om att ständigt växa och att hela tiden jaga förbättringar, om fördelen med att ha butiker och att känsla slår data. Bank beskriver också vikten av att alla ordrar måste vara lönsamma och att lönsamhet är en kultur, inget e-handeln bara kan ställa om till.

 Innehåll

01:00 Analysera Temus framfart på ett sansat sätt

04:00 Från 50 procents tillväxt per år under pandemin till ”bara” 7 procent idag.

07:00 Fyll bara lagret för de tre närmaste månaderna

11:00 Konkursvågen är som värst just nu, våren 2025

13:00 E-handelns omställning till lönsamhet handlar framförallt om att ändra en kultur, och det tar tid.

15:00 Alla order måste vara lönsamma

20:30 Vi vill alltid växa och vi kan alltid bli bättre

23:00 Tyskland är största marknaden och snart öppnar vi första butiken!

26:00 Butik och e-handel fyller olika syften

28:00 Känsla viktigare än data

30:00 Med Lightshop och Kitchentime blir vi kategorispecialister

33:30 Bygghemmakoncernens styrka finns i de många bolagens kreativitet och delaktighet

36:30 Viktigast just nu är att: 1, lyckas med butiken i Tyskland 2, förbättra kundupplevelsen 3, jobba med teamet

40:00 Butiksdöden kan vara illa för oss eftersom synligheten av möbelbutiker som väcker intresset minskar

 

Bank hittar ni här:

linkedin.com/in/bank-bergström-486bb331

https://www.nordicnest.se

 

Nästa
Nästa

Detaljhandelspodden by HUI - Så påverkas detaljhandeln av det stökiga omvärldsläget